سیل در کلات هیچ فوتی نداشت برخورد کوئیک و پارس در مشهد ۶ مصدوم برجا گذاشت (۲۸ اردیبهشت) پرونده سیل مشهد روی میز کمیسیون اصل نود! کشف پیکر‌های چهار مفقود سیلاب در فریمان (۲۸ اردیبهشت) قتل جوان ۲۷ ساله افغان به‌خاطر توپ بازی! (۲۸ اردیبهشت) تمام خسارت‌های درمانی بازنشستگان تامین اجتماعی تا اسفند ۱۴۰۲ پرداخت شد | تسویه حساب ۲۰ روزه با بازنشستگان بازگشایی ۴۴ محور مسدود شده در خراسان رضوی (۲۸ اردیبهشت) تصادف پراید و پژو ۲۰۶ در قوچان ۷ مصذوم برجا گذاشت(۲۸ اردیبهشت) از ۸۱ روستای دارای سکنه سرخس فقط یک روستا جاده دسترسی ندارد نجات معجزه آسای جوان مشهدی از داخل چاه (۲۸ اردیبهشت) نامه سرگشاده نایب رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی به رئیس جمهور درباره کارگران و بازنشستگان   محور صالح آباد - تربت جام بازگشایی شد (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) متلاشی شدنِ شبکه شیطان پرستی و دستگیری ۲۶۱ نفر نجات نیسان آبی با پنج سرنشین از درون سیلاب (۲۸ اردیبهشت) این پزشکان متخلف هستند عملیات گسترده هلال احمر در سطح استان خراسان رضوی تسویه ۱۰۶ هزار میلیارد تومان بدهی بانکی تامین اجتماعی سازمان برنامه و بودجه اجرای قانون همسان‌سازی بازنشستگان را به تاخیر نیندازد اطلاعیه اداره‌کل زندان‌های اصفهان درباره «توماج صالحی» آزمون استخدامی آموزش و پرورش برگزار شد (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

ماجرا‌های پرحاشیه‌ترین کنکور سال | از قطعی اینترنت تا دستگیری داوطلبان

  • کد خبر: ۳۹۹۴۹
  • ۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۲
ماجرا‌های پرحاشیه‌ترین کنکور سال | از قطعی اینترنت تا دستگیری داوطلبان
پرحاشیه‌ترین کنکور تاریخ ایران در حالی امروز ۱ شهریور به پایان می‌رسد که همچنان حاشیه‌های آن تمامی ندارد. بعد از اینکه تصمیم گرفتن بر سر تاریخ برگزاری کنکور حسابی داوطلبان را اذیت کرد، حالا شایعه‌های تقلب و عکس‌های پخش‌شده در فضای مجازی صدای آنان را درآورده است.
آذر اسماعیلیان | شهرآرانیوز؛ پرحاشیه‌ترین کنکور تاریخ ایران در حالی امروز ۱ شهریور به پایان می‌رسد که همچنان حاشیه‌های آن تمامی ندارد. بعد از اینکه تصمیم گرفتن بر سر تاریخ برگزاری کنکور حسابی داوطلبان را اذیت کرد، حالا شایعه‌های تقلب و عکس‌های پخش‌شده در فضای مجازی صدای آنان را درآورده است. کار به آنجا رسید که سازمان سنجش تصمیم گرفت دیروز در کنکور تجربی، اینترنت برخی حوزه‌های آزمون را قطع کند. حتی کار به دستگیری رسید و رئیس سازمان سنجش کشور دیروز گفت تمامی منتشرکنندگان سؤالات آزمون ۲ روز آخر هفته (چهارشنبه و پنجشنبه) به‌جز یک نفر دستگیر شده‌اند. آن‌طور که از سازمان سنجش خبر می‌رسد، برخی داوطلبان با بردن گوشی همراه به سر جلسه آزمون، از سؤالات عکس گرفته‌اند و آن‌ها را بعد از آزمون در فضای مجازی منتشر کرده‌اند. این در حالی است که خیلی‌ها اعتقاد دارند سؤالات پیش از برگزاری آزمون در دسترس برخی داوطلبان قرار گرفته است.
 


با این حال ابراهیم خدایی، رئیس سازمان سنجش کشور، گفته است که «این موضوع به امسال محدود نمی‌شود و در آزمون‌های قبل نیز گزارش‌هایی از تقلب داوطلبان می‌رسید.»
بسیاری از کاربران فضای مجازی در توئیتر خود درخواست‌هایی برای مردود اعلام شدن کنکور امسال داشتند، اما رئیس سازمان سنجش گفته است که «تخلفات آزمون امسال نیز در حد تخلفات آزمون‌های قبل است و فقط جنس تخلف فرق می‌کند.»
 

 
بسیاری از کاربران فضای مجازی با انتشار کلید سؤالات آزمون از تقلب صددرصدی در کنکور امسال خبر داده بودند، اما سازمان سنجش اعلام کرده است «کلید‌هایی که تا قبل از انتشار رسمی سؤال در فضای مجازی منتشر شده است، بررسی شد و مشخص شد به‌هیچ عنوان با کلید‌های این سازمان مطابقت ندارد و همه این کلید‌ها جعلی است و به‌منظور کلاهبرداری منتشر می‌شوند. داوطلبان می‌توانند کلید سؤالات را که روز دوشنبه روی سایت این سازمان قرار می‌گیرد با کلید‌های منتشرشده مقایسه کنند و از کذب بودن آن مطمئن شوند.»
 

 
کنکور امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا با داستان‌ها و ماجرا‌های جالبی روبه‌رو شد. مثلا در کنکور کارشناسی‌ارشد که پیش از این برگزار شده بود، اعلام شد که بیش از ۳۰ درصد داوطلبان در آزمون شرکت نکرده‌اند. حالا نیز سازمان سنجش اعلام کرده است که ۸۷ درصد از داوطلبان کنکور کارت ورود به جلسه را دریافت کرده‌اند، به‌طوری که تاکنون از یک‌میلیون و ۳۹۳هزار و ۲۳۳کارت ورود به جلسه آزمون سراسری، ۹۸۰هزار و ۷۱۶نفر کارت خود را دریافت کرده‌اند. این یعنی اینکه احتمالا بسیاری از داوطلبان به دلیل ترس از سرایت بیماری تصمیم گرفته‌اند یک‌سال دیگر برای ورود به مقطع بالاتر صبر کنند.
 

بیشتر بخوانید: 
 
 
 
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->